W Jugos?awii maj? by? wytwarzane modele pick-up tej marki, oparte na zespo?ach podwoziowych Golfa i nap?dzane silnikiem benzynowym o pojemno?ci 1,5 dm3 i mocy 51kW (70KM), b?d? te? wysokopr??nym 1,6 dm3 - 40kW (54KM). Rozstaw osi wyd?u?ony zosta? do 2625 mm, wymiar ogumienia wynosi 165 x 13.
Samochód tego rodzaju produkowany jest ju? od kilku lat w ameryka?skiej fabryce VW, lecz w Europie by? do tej pory nie znany. Sprowadzanie gotowego pojazdu przez ocean by?oby propozycj? nieekonomiczn?, dlatego w?asnie zdecydowano si? na wspó?prac? z Jugos?awi?. Stamt?d rozchodzi? si? ma na wszystkie rynki europejskie 18 tysi?cy pick-upów rocznie.
Otwarta konstrukcja nadwozia tego pojazdu nie pozwala na w pe?ni samono?n? budow?, tote? w cz??ci pod skrzyni? ?adunkow? spotykamy ram? pomocnicz?. Ze wzgl?du na charakter pojazdu, dysponuj?cego bardzo du?? ?adowno?ci?, bo a? 650 kg, zdecydowano si? na zale?ne zawieszenie kó? tylnych na osi rurowej, po??czonej z dwoma resorami pó?eliptycznymi. Niezale?nie od du?ych waha? obci??enia kó? tylnych, pozostaj? one ustawione zawsze prostopadle do jezdni czego nie zapewni?oby zawieszenie niezale?ne.
Zak?ady Volkswagen s? od roku 1950 najwiekszym na ?wiecie producentem furgonów dostawczych i mikrobusów. Pojazdy te nap?dzane by?y zawsze czterocylindrowymi silnikami o przeciwsobnym uk?adzie cylindrów, z powietrznym ch?odzeniem. Wy?om w tej tradycji stanowi? jedynie oferowany dopiero od roku model z silnikiem wysokopr??nym umieszczonym z ty?u, lecz ch?odzonym ciecz? za po?rednictwem ch?odnicy osadzonej z przodu wozu. Po feriach wakacyjnych bie??cego roku zniknie i ten ostatni w europejskim programie VW silnik ch?odzony powietrzem. Zamiast niego stosowany ma by? silnik o identycznym uk?adzie cylindrów, lecz ch?odzony ciecz?, pracuj?cy ciszej i zu?ywaj?cy od 1 do 2,5 dm3/100 km paliwa mniej. Oferowana b?dzie równie? 5-biegowa skrzynia przek?adniowa stanowi?ca krok w kierunku maksymalnej ekonomii eksploatacji. Silnik ch?odzony powietrzem wytwarzany b?dzie (do roku 1986/87) w Meksyku, gdzie VW ma sw? fabryk? popularnych chrab?szczy. Zmierzamy wi?c do ko?ca ery klasycznego VW, prostego samochodu z niewra?liw? jednostk? nap?dow?, ?atw? w obs?udze i naprawie. Samochody tej firmy upodabniaj? si? do innych.
Na jesieni br. przewiduje si? premier? odmiany coupe samochodu VW Polo. Ma ona inaczej rozwi?zan? tyln? cz??? nadwozia, co zmniejsza mo?liwo?? przewozu baga?u. Wymiary zasadnicze pozostaj? wszak?e bez zmian.
Jeszcze wi?ksze zainteresowanie wzbudza nast?pca samochodu Audi 100, maj?cy si? ukaza? w listopadzie br. Ju? dzi? mówi si?, ?e pojazd ten uzyska? wspó?czynnik oporów powietrza zaledwie 0,33 - 0,35. Jak wi?c wida?, samochody nowej generacji s? pod tym wzgl?dem znacznie staranniej kszta?towane ni? modele dotychczasowe, nie mog?ce poszczyci? si? warto?ci? ni?sz? ni? 0,4.
VW Golf Pick-up wytwarzany jest dotychczas tylko w USA, ale wkrótce wejdzie do produkcji równie? w Jugos?awii. Dach przestrzeni ?adunkowej stanowi wyposa?enie dodatkowe.
Polo GT to nowa wersja najmniejszego samochodu z koncernu VW nap?dzanego silnika od 1 do 1,3 dm3. W przeciwie?stwie do kombi-limuzyny, przedstawionej poni?ej, ty? nadwozia jest bardzo ?ci?ty.
Audi 100 w wersji w jakiej wejdzie do produkcji na jesieni bie??cego roku. Nadwozie przypomina bardzo samochód NSU Ro80 z silnikiem o kr???cym t?oku. Podobie?stwo wynika z d??enia do optymalnych pod wzgl?dem aerodynamicznym kszta?tów. A odpowied? na tak postawione zadanie musi by? jednakowa.
Artyku? pochodzi z gazety MOTOR Nr 12/1982 27 czerwca, str. 8
Volkswagen Pick-up Caddy
Napisane przez mati
dnia grudzień 25 2013
3176 czytaÅ„ ·