Maj 23 2019 23:28:28
Menu Główne
a a a a a a

  • Strona główna
  • Forum dyskusyjne
  • Szukaj na stronie
  • Kontakt
  • Kalendarze nowość!
  • O Autorach
  • Informacje
    a a a a a a

  • Daty modyfikacji
  • Numery VIN
  • Rozbieżności numeru VIN
  • Dostępne silniki
  • Oznaczenia skrzyń
  • Tapicerki
  • Ceny nowych Golf I
  • VAG Zubehör 1980/81
  • The VW Programme`75
  • Prospekty - katalogi

    MODELE

  • Golf C
  • Golf CL
  • Golf -/D/S
  • Golf L/LD/LS
  • Golf GL/GLD/GLS
  • Golf LX
  • Golf GX
  • Golf GTD
  • Golf GTI
  • Golf GTI Pirelli
  • Golf GTI Trophy
  • Golf GTI 16S
  • Rabbit
  • Rabbit GTI
  • Ciekawostki
    a a a a a a

  • 30 lat Golf
  • 40 lat Golf
  • Historia VW
  • Czym jest swallowtail?
  • Info reklamowe USA
  • VW of America
    Artykuły z gazet:
  • VW BLIZZARD
  • VW DIESEL
  • VW Z JUGOSŁAWII
  • Motorsport-garage
    a a a a a a

  • Silniki sportowe z epoki
  • Lakiery 1974
    a a a a a a

    a
    Nawigacja
    Artykuły » Ciekawostki » VW BLIZZARD
    VW BLIZZARD




    BLIZZARD - NASTĘPCA "CHRABĄSZCZA"?





    Na wiosnę przyszłego roku ma zacząć schodzić z taśmy w wytwórni Volkswagen nowy model samochodu zwany Blizzard. Do jego napędu stosowane mają być silniki używane już w modelach Audi 80 oraz VW Passat o mocy 55, 75 i 85 KM. Są to jednostki czterocylindrowe chłodzone cieczą. Oczywiście, w przeciwieństwie do utartego wzorca VW umieszczone są z przodu wozu i napędzają koła przednie.



    Blizzard jest jak widać ze zdjęć, samochodem bardzo zwartym, z minimalnym zwisem tylnym i stosunkowo niedużym bagażnikiem. Nie skąpiono wszakże miejsca na szerokie drzwi, zarówno przednie jak i tylne. Blizzard jest w pewnym sensie wozem o nadwoziu kombi limuzyna choć klapa tylna kończy się dość wysoko, nad linią krawędzią górną świateł tylnych. Nie ułatwia to oczywiście wkładania bagażu.




    Nowy model stanowić będzie na rynku NRF przede wszystkim zagrożenie dla... swego starszego brata VW Chrabąszcza. Ten ostatni produkowany jest ciągle jeszcze w ilości 5 tys. egzemplarzy dziennie, ale ta popularność na pewno się zmniejszy skoro tylko nabywca otrzyma szerszy wybór wozów tej marki.






    Volkswagen Blizzard z silnikiem 1,3 1,5 l ukazać się ma na wiosnę 1974.






    Widocznośc do tyłu nie będzie przy cofaniu najlepsza, ale na szczęście zwis tylny jest doprawdy minimalny.








    Artykuł pochodzi z gazety MOTOR Nr 48/1973 2 grudnia, str. 4


    Volkswagen Blizzard VW Blizzard