Terminem "Swallowtail" (ang.) lub "Schwalbenschwanz" (niem.) przyj??o si? okre?la? mk1 z pocz?tku produkcji. W wolnym t?umaczeniu chodzi o "jaskó?czy ogon".
Wystarczy rzuci? okiem na ty? auta aby si? przekona?.
Charakterystyczne przegi?cie pomi?dzy tylnymi lampami zwraca na siebie uwag?.
Je?li mówimy o samochodach z pierwszych miesi?cy produkcji to mamy na my?li w?a?nie ten typ. Dotyczy to ka?dej sztuki od pocz?tku produkcji w maju 1974 roku do marca 1976.
Pierwsze mk1 s? interesuj?ce nie tylko dlatego, ?e s? rzadko spotykane i pochodz? z pierwszych miesi?cy produkcji ale stanowi? te? gratke dla historyków.
Wiele elementów zastosowanych w pierwszych miesi?cach produkcji zosta?a wykorzystana z poprzednika - Garbusa. Z kolei ca?a masa innego rodzaju cz??ci by?o zaprojektowanych od podstaw, specjalnie dla Golfa. Cz??? z nich uleg?a znacznej modyfikacji podczas dziewi?ciu lat produkcji. Niestety, posiadacz takiego pojazdu wie, ?e je?li co? w jego mk1 wymaga wymiany to raczej nie mo?e liczy? na cz??ci zamienne z m?odszych roczników.
Po czym mo?emy pozna??
1. Wspomniane wcze?niej przet?oczenie na tylnym pasie.
2. Brak przet?oczenia na masce silnika, prosta linia.
3. Chromowane elementy -klamki, zderzaki, listwy, charakterystyczne równie? dla pó?niejszej wersji - ju? nie swallowtail'a.
4. W podstawowej wersji brak zag?ówków foteli przednich, mo?liwe domontowanie jako dodatek.
5. Mo?na spotka? równie? specjalny pas pianki pod mask?.
6. Grill bez ringów.
7. Mocowanie kolumny.
8. Rurki hamulcowe do ty?u prowadzone przez ?rodek samochodu.
9. Otwory wlotu ?wie?ego powietrza bezpo?rednio spod maski.
10. Tylna pó?ka odizolowania od oparcia kanapy, posiada wzmocnienie w kszta?cie X.
11. Oznaczenia na klapie s? odwrócone - z lewej edycja, - z prawej VOLKSWAGEN (lekka kursywa, metal).
12. Pasy bezpiecze?stwa podobne jak w Garbusie.
13. Inny mechanizm zmiany biegów.
14. Metalowe prze??czniki kierunkowskazów i wycieraczek.
15. Czysta ga?ka zmiany biegów, rozk?ad pracy skrzyni na popielniczce.
16. Dwubiegowy wentylator nawiewu.
17. Ko?cówka wydechu w kszta?cie litery S.
18. Boczki drzwiowe ze sko?nymi liniami.
19. Wersje z silnikami 1,1 wyposa?one w standardowe hamulce b?bnowe dla kó? osi przedniej.
20. Metalowa podpórka tylnej klapy zamiast si?ownika.
21. Przednie siedzenia spr??ynowe.
22. Haki holownicze montowane do zderzaków.
23. Inne zawiasy drzwi.
24. Pokrywa g?owicy posiada otwory, wymagana specjalna do niej uszczelka.
25. Os?ona paska rozrz?du z dodatkowymi otworami.
26. Aluminiowe listwy na progach.
27. Modele podstawowe z no?n? pompk? spryskiwacza.
Podano tutaj najbardziej charakterystyczne elementy dla tej wersji, niektóre z nich by?y równie? po roku 1975. Mog? istnie? ró?nice w wyposa?eniu w zale?no?ci od edycji b?d? wyposa?enia dodatkowego (np. fotele z fabrycznymi zag?ówkami).