Marzec 19 2019 22:23:07
Menu Główne
a a a a a a

  • Strona główna
  • Forum dyskusyjne
  • Szukaj na stronie
  • Kontakt
  • Kalendarze nowość!
  • O Autorach
  • Informacje
    a a a a a a

  • Daty modyfikacji
  • Numery VIN
  • Rozbieżności numeru VIN
  • Dostępne silniki
  • Oznaczenia skrzyń
  • Tapicerki
  • Ceny nowych Golf I
  • VAG Zubehör 1980/81
  • The VW Programme`75
  • Prospekty - katalogi

    MODELE

  • Golf C
  • Golf CL
  • Golf -/D/S
  • Golf L/LD/LS
  • Golf GL/GLD/GLS
  • Golf LX
  • Golf GX
  • Golf GTD
  • Golf GTI
  • Golf GTI Pirelli
  • Golf GTI Trophy
  • Golf GTI 16S
  • Rabbit
  • Rabbit GTI
  • Ciekawostki
    a a a a a a

  • 30 lat Golf
  • 40 lat Golf
  • Historia VW
  • Czym jest swallowtail?
  • Info reklamowe USA
  • VW of America
    Artykuły z gazet:
  • VW BLIZZARD
  • VW DIESEL
  • VW Z JUGOSŁAWII
  • Motorsport-garage
    a a a a a a

  • Silniki sportowe z epoki
  • Lakiery 1974
    a a a a a a

    a
    Nawigacja
    Artykuły » Motorsport-garage » Klasyczne silniki sportowe z epoki
    Klasyczne silniki sportowe z epoki
    Opracowanie własne



    Poniżej prezentujemy klasyczne silniki sportowe z epoki i ich specyfikacje.

    Zapraszamy do dyskusji o silnikach na naszym FORUM.




    Oettinger-Motor 2000E

    silnik bazowy 1600cc EG
    -glowica jak w silniku Oettinger 1800E
    -wal korbowy skok 94,5mm
    -srednica tlokow 81,5mm
    -stopien sprezania 9,7:1
    -pojemnosc 1972cc
    Moc wyjsciowa 136ps przy 5600 obr/min
    Paliwo-Super
    Cena 6200 DM





    Oettinger-motor 1800E

    silnik bazowy 1600cc EG
    -wal krobowy 1800cc
    -pojemnosc 1796cc
    -zestaw tlokow 79,5mm
    -stopien sprezania 9,7:1
    -modyfikacja glowicy ( zawory ssace 40mm, zawory wydechowe 34mm)
    -dopasowanie ukladu zasilania K-Jetronic
    -uklad wydechowy Gillet
    Moc wyjsciowa 125ps przy 5500 obr/min
    Paliwo-Super
    Cena 4200 DM





    Nothelle-Motor 1800ES

    silnik bazowy 1600cc EG
    -wal korbowy 1700cc (1800cc)
    -tloki 81mm
    -pojemnosc 1782cc
    -stopien sprezania 10:1
    -modyfikacja glowicy ( zawory ssace 40mm, zawory wydechowe 34mm, walek rozrzadu schrick [brak danych jaki dokladnie],
    -dopasowanie zasilania K-Jetronic
    -uklad wydechowy Gillet
    Moc wyjsciowa 133ps przy 6000 obr/min
    Paliwo-Super
    Cena 3900 DM





    Abt-Motor 1800ES

    Silnik bazowy 1600cc EG
    -wal korbowy 1,7 (silnik USA ktorego wak jest walem 1,8 )
    -tloki 81mm
    -pojemnosc 1782cc
    -stopien sprezania 11:1
    -modyfikacja glowicy (zawory ssace 38mm,specjalne sprezyny zaworowe
    walek rozrzadu Abt)
    -modyfikacja zasilania K-jetronic
    -przepustnica Audi 5E i regulator cisnienia paliwa
    Moc wyjsciowa 135ps przy 6200 obr /min
    Paliwo-Super
    Cena 4300 DM





    Oettinger-Motor 1800VN


    Silnik bazowy 1500cc 70ps i 1600cc 75ps
    -wal 1800cc
    -tloki 79,5mm
    -stopien sprezania 8,4:1
    -pojemnosc 1796
    -modyfikacja glowicy( zawory ssace 40mm, zawory wydechowe 34mm )
    -dopasowanie kolektora ssacego
    -gaznik Zenith 2b2
    Moc wyjsciowa 110ps przy 5500 obr/min
    Paliwo-niskooktanowe
    Cena 6000 DM





    Oettinger-Motor 1600VS

    silnik bazowy 1600cc 75ps
    -tloki Audi 80 GT
    -przerobka glowicy (zawory ssace 38 mm
    -dopasowanie kolektroa ssacego
    -gaznik Zenith 2b2
    Moc wyjsciowa 100ps przy 5600 obr/min
    Paliwo-Super
    Cena 4400 DM





    Nothelle-Motor 1500VS

    silnik bazowy 1500cc 70ps
    -przerobka glowicy (zawory GTI ,walek schrick [brak danych jaki dokladnie]
    -2 gazniki Weber 38 DCNS
    -uklad wydechowy Gillet
    Moc wyjsciowa 100ps przy 6000 obr/min
    Paliwo-Super
    Cena 3800 DM





    Mx-Moritz-Motor 1600VS

    Silnik bazowy 1600cc 75ps
    -zestaw plaskich tlokow Audi 80 GT
    -przerobka glowicy ( porting,wygladzenie kanalow,dopasowanie kolektora ssacego do kanalow glowicy)
    -gaznik Zenith 2b2
    -kolektor wydechowy GTI-GILLET
    Moc wyjsciowa 100ps przy 5800 obr/min
    Paliwo-Super
    Cena 3800 DM





    Zollner-Motor 1600VS

    silnik bazowy 1600cc 75ps
    -2x Solex 40 DDH
    Moc wyjsciowa 86ps przy 6000 obr/min
    Paliwo-Super
    Cena 2200 DM





    Weber podwojne gazniki-Hartmann, Nothelle, Max Moritz

    Specyfikacja:

    silnik 1500cc 70ps
    -Weber 38 DCNS
    moc wyjsciowa 77ps

    silnik 1600cc 75ps
    -Weber 40 DCNS
    moc wyjsciowa 89ps

    Cena 2200 DM





    Mahag-Motor 1600VN


    firma Mahag sama nie budowala silnikow
    Dostarczane one byly przez znanego tunera firme OETTINGER

    Specyfikacja:
    Silnik bazowy-1600cc 75ps
    -gaznik Zenith 2b2
    -dopasowanie kolektora ssacego (zenith)
    -specjalny uklad wydechowy Mahag (zamiennie GTI seryjny z silnika EG )
    Moc wyjsciowa 89ps przy 5800 obr/min
    Paliwo-zwykle (niskooktanowe)
    Cena 2500 DM





    Zenith 2b2 /plaskie tloki

    Silnik bazowy- 1,5 i 1,6 (gaznikowe)
    -Plaskie tloki audi 80GT
    -Gaznik Zenith 2b2
    Moc wyjsciowa 80ps dla silnika 1,5
    Moc wyjsciowa 85ps dla silnika 1,6
    Paliwo-Super
    Cena- 3000DM