Maj 23 2019 23:06:00
Menu Główne
a a a a a a

  • Strona główna
  • Forum dyskusyjne
  • Szukaj na stronie
  • Kontakt
  • Kalendarze nowość!
  • O Autorach
  • Informacje
    a a a a a a

  • Daty modyfikacji
  • Numery VIN
  • Rozbieżności numeru VIN
  • Dostępne silniki
  • Oznaczenia skrzyń
  • Tapicerki
  • Ceny nowych Golf I
  • VAG Zubehör 1980/81
  • The VW Programme`75
  • Prospekty - katalogi

    MODELE

  • Golf C
  • Golf CL
  • Golf -/D/S
  • Golf L/LD/LS
  • Golf GL/GLD/GLS
  • Golf LX
  • Golf GX
  • Golf GTD
  • Golf GTI
  • Golf GTI Pirelli
  • Golf GTI Trophy
  • Golf GTI 16S
  • Rabbit
  • Rabbit GTI
  • Ciekawostki
    a a a a a a

  • 30 lat Golf
  • 40 lat Golf
  • Historia VW
  • Czym jest swallowtail?
  • Info reklamowe USA
  • VW of America
    Artykuły z gazet:
  • VW BLIZZARD
  • VW DIESEL
  • VW Z JUGOSŁAWII
  • Motorsport-garage
    a a a a a a

  • Silniki sportowe z epoki
  • Lakiery 1974
    a a a a a a

    a
    Nawigacja
    Artykuły » Ciekawostki » Volkswagen z... Jugosławii
    Volkswagen z... Jugosławii




    VOLKSWAGEN Z... JUGOSŁAWII




    W Jugosławii mają być wytwarzane modele pick-up tej marki, oparte na zespołach podwoziowych Golfa i napędzane silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 dm3 i mocy 51kW (70KM), bądź też wysokoprężnym 1,6 dm3 - 40kW (54KM). Rozstaw osi wydłużony został do 2625 mm, wymiar ogumienia wynosi 165 x 13.


    Samochód tego rodzaju produkowany jest już od kilku lat w amerykańskiej fabryce VW, lecz w Europie był do tej pory nie znany. Sprowadzanie gotowego pojazdu przez ocean byłoby propozycją nieekonomiczną, dlatego własnie zdecydowano się na współpracę z Jugosławią. Stamtąd rozchodzić się ma na wszystkie rynki europejskie 18 tysięcy pick-upów rocznie.


    Otwarta konstrukcja nadwozia tego pojazdu nie pozwala na w pełni samonośną budowę, toteż w części pod skrzynią ładunkową spotykamy ramę pomocniczą. Ze względu na charakter pojazdu, dysponującego bardzo dużą ładownością, bo aż 650 kg, zdecydowano się na zależne zawieszenie kół tylnych na osi rurowej, połączonej z dwoma resorami półeliptycznymi. Niezależnie od dużych wahań obciążenia kół tylnych, pozostają one ustawione zawsze prostopadle do jezdni czego nie zapewniłoby zawieszenie niezależne.




    Zakłady Volkswagen są od roku 1950 najwiekszym na świecie producentem furgonów dostawczych i mikrobusów. Pojazdy te napędzane były zawsze czterocylindrowymi silnikami o przeciwsobnym układzie cylindrów, z powietrznym chłodzeniem. Wyłom w tej tradycji stanowił jedynie oferowany dopiero od roku model z silnikiem wysokoprężnym umieszczonym z tyłu, lecz chłodzonym cieczą za pośrednictwem chłodnicy osadzonej z przodu wozu. Po feriach wakacyjnych bieżącego roku zniknie i ten ostatni w europejskim programie VW silnik chłodzony powietrzem. Zamiast niego stosowany ma być silnik o identycznym układzie cylindrów, lecz chłodzony cieczą, pracujący ciszej i zużywający od 1 do 2,5 dm3/100 km paliwa mniej. Oferowana będzie również 5-biegowa skrzynia przekładniowa stanowiąca krok w kierunku maksymalnej ekonomii eksploatacji. Silnik chłodzony powietrzem wytwarzany będzie (do roku 1986/87) w Meksyku, gdzie VW ma swą fabrykę popularnych chrabąszczy. Zmierzamy więc do końca ery klasycznego VW, prostego samochodu z niewrażliwą jednostką napędową, łatwą w obsłudze i naprawie. Samochody tej firmy upodabniają się do innych.


    Na jesieni br. przewiduje się premierę odmiany coupe samochodu VW Polo. Ma ona inaczej rozwiązaną tylną część nadwozia, co zmniejsza możliwość przewozu bagażu. Wymiary zasadnicze pozostają wszakże bez zmian.


    Jeszcze większe zainteresowanie wzbudza następca samochodu Audi 100, mający się ukazać w listopadzie br. Już dziś mówi się, że pojazd ten uzyskał współczynnik oporów powietrza zaledwie 0,33 - 0,35. Jak więc widać, samochody nowej generacji są pod tym względem znacznie staranniej kształtowane niż modele dotychczasowe, nie mogące poszczycić się wartością niższą niż 0,4.



    VW Golf Pick-up wytwarzany jest dotychczas tylko w USA, ale wkrótce wejdzie do produkcji również w Jugosławii. Dach przestrzeni ładunkowej stanowi wyposażenie dodatkowe.






    Polo GT to nowa wersja najmniejszego samochodu z koncernu VW napędzanego silnika od 1 do 1,3 dm3. W przeciwieństwie do kombi-limuzyny, przedstawionej poniżej, tył nadwozia jest bardzo ścięty.





    Audi 100 w wersji w jakiej wejdzie do produkcji na jesieni bieżącego roku. Nadwozie przypomina bardzo samochód NSU Ro80 z silnikiem o krążącym tłoku. Podobieństwo wynika z dążenia do optymalnych pod względem aerodynamicznym kształtów. A odpowiedź na tak postawione zadanie musi być jednakowa.







    Artykuł pochodzi z gazety MOTOR Nr 12/1982 27 czerwca, str. 8


    Volkswagen Pick-up Caddy