Grudzień 02 2020 13:45:15
Menu Główne
a a a a a a

  • Strona główna
  • Forum dyskusyjne
  • Szukaj na stronie
  • Kontakt
  • Kalendarze 2021!
  • O Autorach
  • Informacje
    a a a a a a

  • Daty modyfikacji
  • Numery VIN
  • Rozbieżności numeru VIN
  • Dostępne silniki
  • Oznaczenia skrzyń
  • Tapicerki
  • Ceny nowych Golf I
  • VAG Zubehör 1980/81
  • The VW Programme`75
  • Prospekty - katalogi

    MODELE

  • Golf C
  • Golf CL
  • Golf -/D/S
  • Golf L/LD/LS
  • Golf GL/GLD/GLS
  • Golf LX
  • Golf GX
  • Golf GTD
  • Golf GTI
  • Golf GTI Pirelli
  • Golf GTI Trophy
  • Golf GTI 16S
  • Rabbit
  • Rabbit GTI
  • Ciekawostki
    a a a a a a

  • 30 lat Golf
  • 40 lat Golf
  • Historia VW
  • Czym jest swallowtail?
  • Info reklamowe USA
  • VW of America
    Artyku?y z gazet:
  • VW BLIZZARD
  • VW DIESEL
  • VW Z JUGOS?AWII
  • Motorsport-garage
    a a a a a a

  • Silniki sportowe z epoki
  • Lakiery 1974
    a a a a a a

    a
    Nawigacja
    Artykuły » Ciekawostki » 40 lecie Golf w AutoMuseum Wolfsburg
    40 lecie Golf w AutoMuseum Wolfsburg




    Na 40-lecie wprowadzenia do produkcji modelu Golf muzeum Volkswagena w Wolfsburgu przy Dieselstrae 35 przygotowa?o specjaln? wystaw?.

    Od 24 lipca do 5 pa?dziernika ka?dy mi?o?nik tego modelu znajdzie tam co? dla siebie a wybiera? jest w czym, bo w porwnaniu z jubileuszem obchodzonym na 30 lecie wprowadzenia auta do produkcji tym razem muzeum wystawi?o o wiele wi?cej eksponatw.

    Tym razem mamy okazj? obejrze? m.in.: przedprodukcyjnego mk1 z odsuwanymi drzwiami kierowcy (1973), specjalnie przygotowany egzemplarz reklamowy bez dachu (1976) oraz zaskakuj?cy model Artz Golf V8 (1979).





    Poni?ej zdj?cia i opisy kilku najciekawszych eksponatw.






    Prototyp ten w pa?dzierniku 1973 roku zosta? przygotowany przez firm? Lunke & Sohn z Witten. Samochd r?ni si? wieloma elementami od mk1, ktre pojawi?y si? w 1974 roku. Najbardziej charakterystyczne dla tego pojazdu s? odsuwane drzwi od strony kierowcy. Auto zosta?o uratowane przed kasacj? przez jednego z pracownikw firmy.







    Ekstremalny test najnowszego modelu VW. Dziennikarz motoryzacyjny Fritz B. Busch i jego towarzysz w dwch identycznych mk1 przebyli 30514 (!) kilometrw w 94 dni na prze?omie 1974 i 1975 roku.
    Celem by?o przejechanie obu Ameryk od Alaski a? do po?udniowych wybrze?y Ameryki Po?udniowej - zadanie wykonano!







    Ten egzemplarz pochodzi z 1976 roku i pierwotnie s?u?y? jako prbnik lakieru Marsrot. Model nie zosta? przekazany do sprzeda?y wi?c postanowiono ponownie go wykorzysta?. Skutkiem czego usuni?to dach razem ze s?upkami. Auto pos?u?y?o dla zdj?? promocyjnych z udzia?em pi?ciu osb w poje?dzie celem ukazania przestrzeni wewn?trz i wygody podr?owania.







    Na wystawie nie zabrak?o rwnie? legendarnego Artz Golf V8. Model zosta? przygotowany w 1979 roku przez Autohaus Nordstadt na polecenie szefa Gntera Artz. Golf jest szerszy o 21 i d?u?szy o 30 centymetrw od swojego seryjnego odpowiednika, ca?e wn?trze pochodzi z Porsche 928. Podobnie serce samochodu to jednostka V8 240 KM / 176 kW rwnie? z Porsche. Firma oferowa?a rwnolegle modele z silnikiem o pojemno?ci 4664 cm3 i mocy 310KM / 228 kW. Cena takiego pojazdu wynosi?a ok. 150000 DM.







    Elektro-Golf "CityStromer" 1981 rok - przodek najnowszego e-Golfa







    S?ynny egzemplarz mk1. Jest to Golf z numerem kolejnym 1 000 000.
    Zjecha? z ta?my 27 pa?dziernika 1976 roku.





    Golf w wersji na rynek ameryka?ski pod dobrze znan? nazw? Rabbit. Ten konkretny egzemplarz zosta? wyprodukowany jeszcze w Europie, w 1976 roku i wys?any na eksport do Ameryki. Samochd r?ni si? wieloma elementami od "zwyk?ego" Golfa, co wymusza?y w du?ym stopniu wymogi bezpiecze?stwa w ruchu drogowym USA.





    Pojazdy oznaczone ESVW II (zielony 1975) oraz IRVW I (bia?y 1979) to egzemplarze stworzone z naciskiem na bezpiecze?stwo. Posiadaj? m.in. zderzaki poch?aniaj?ce energi?, specjalnie wyko?czone wn?trze z zag?wkami dla wszystkich pasa?erw i dodatkowymi wzmocnieniami oraz na nowo zaprojektowane strefy zgniotu. ESVW II posiada silnik benzynowy 1471cm3 70 PS / 51kW natomiast prezentowany IRVW I wyposa?ony jest w prototypowy silnik Turbo Diesel 1588cm3 70 PS / 51kW znany p?niej m.in. z wersji Golf GTD (od 03.1982).





    Na zdj?ciu prototyp wersji Cabriolet modelu Golf z 1976 roku w porwnaniu z w?a?ciwym modelem z 1979 roku - owoce wsp?pracy z firm? Wilhelm Karmann GmbH. Bardzo wyra?nie wida? r?nice w tylnej cz??ci nadwozia obu pojazdw.





    Na wystawie nie mog?o zabrakn?? rekordzisty - wersji Golf Diesel Formel E z 1981, ktrego wynik spalania to "a?" 2,031 l/100km. Auto jest wyposa?one w specjalne zestawy aerodynamicznych os?on. Wynik robi wra?enie!





    Mi?o?nicy sportw wodnych mogli nacieszy? oczy 150-konnym p?ywaj?cym modelem See Golf zbudowanym w 1983 roku.





    Prototyp oznaczony kodem EA 276 to dobrze znany wszystkim mi?o?nikom VW pojazd z 1969 roku, ktry mia? zosta? nast?pc? Garbusa. Jak si? jednak p?niej okaza?o model nie odpowiada? do ko?ca za?o?eniom "nowego" i tutaj zielone ?wiat?o otrzyma? Giugiaro.





    Modelem Jetta Volkswagen zareagowa? na zwi?kszone zainteresowanie klientw pojazdami w wersji sedan. Samochd przygotowano przede wszystkim z my?l? o odbiorcach z Ameryki jako samochd wype?niaj?cy luk? w ofercie, w kategorii samochodw mniejszych ni? limuzyna Passat. Jetta LS ze zdj?cia to model przedprodukcyjny z maja 1979 roku.





    Golf CITI to pojazd, ktry zadebiutowa? w RPA w 1978 roku i od tamtej pory produkowano go a? do 2009 roku. Egzemplarz na zdj?ciu pochodzi z limitowanej edycji na zako?czenie produkcji ca?ego modelu (2009 rok).






    Opisane samochody to tylko niektre eksponaty wystawione w muzeum, oprcz pojazdw przedstawiono rwnie? przedmioty zwi?zane z histori? i produkcj? Golfa.




    Model samochodu Golf w skali 1 : 4 wykonany pod koniec roku 1973.




    Muzeum zadba?o w sposb szczeglny o wspomnienie czasw produkcji mk1 przez stworzenie symbolicznej linii monta?owej z prawdziw? karoseri? i maszynami z tamtych lat. Jedynie pracownicy byli tacy jacy? sztuczni :)






    Podzi?kowania dla:
    Vielen Dank an:
  • Ren Ploumen
  • Stiftung AutoMuseum Volkswagen http://automuseum.volkswagen.de

    Copyright ?? 12.09.2014