forum.vwmk1-garage.pl
https://vwmk1-garage.pl/forum/

1.6TD JR, odcięcie mocy
https://vwmk1-garage.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=4769
Strona 1 z 1

Autor:  Raczek [ 11 cze 2018, 01:28 ]
Tytuł:  1.6TD JR, odcięcie mocy

Witam.
Już dłuższy czas jeżdżę na filtrze stożkowym jaki dostałem z silnikiem (tak wiem, nie jest to najlepsze rozwiązanie), w ten weekend wymieniłem go na nowy, troszkę mniejszy. Różnica w charakterystyce przyrostu momentu obrotowego jest zauważalna, lecz nie o to chodzi. Ogólnie w momencie jak turbina zaczyna "dmuchać" z pedałem w podłodze, zdarza się silnikowi odcinać moc. O tyle jak jadę sam po drodze to nie mam problemu, wystarczy silnik opuścić na wolne obroty i potem dalej jedzie, to przy wyprzedzaniu dziś nie było to najfajniejsze zaskoczenie.

Pytanie moje brzmi, czym to może być spowodowane, jakaś blokada w pompie? Zmieniłem filtr na stary i wszystko jak na razie jest okey. Chciałbym widzieć czym to jest spowodowane i jakie mogą być tego przyczyny.

Pozdrawiam.

Autor:  Arka1 [ 11 cze 2018, 20:00 ]
Tytuł:  Re: 1.6TD JR, odcięcie mocy

Zacina się zaworek ciśnienia wewnętrznego pompy wtryskowej.

Autor:  bartoszek00 [ 25 lip 2018, 11:36 ]
Tytuł:  Re: 1.6TD JR, odcięcie mocy

Polecam zmianę na standardową puchę z filtrem papierowym [zdrowszym dla silnika] w tej chwili ten silnik ma teoretycznie mniejszą pojemność układu dolotowego przez co zmniejsza się moment obrotowy , moc może nieznacznie wzrosnąć , ale nie będzie to odczuwalne. Ze stożkiem zmniejszy się elastyczność silnika. Oryginalna pucha i ewentualne wyprowadzenie rury dolotowej z lejkiem na przedni grill co wspomoże silnik w zimne powietrze pobierane od przodu auta (tzw doładowanie dynamiczne)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/