forum.vwmk1-garage.pl
https://vwmk1-garage.pl/forum/

VW Golf mk1 Berg Cup
https://vwmk1-garage.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=4899
Strona 2 z 3

Autor:  maj0nez [ 19 lip 2019, 11:08 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Dobry UP :-)

Autor:  .wide [ 21 lip 2019, 21:24 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Kolejna redukcja masy. Tym razem za sprawą zaślepki aparatu zapłonowego.

617g (aparat zapłonowy) vs 85g (zaślepka)

Obrazek

Obrazek

Autor:  .wide [ 23 lip 2019, 13:10 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Praktycznie od początku pracowałem nad projektem shifter’a. Prym wiedzie CAE, który podobno działa, więc doszedłem do wniosku, że nie ma sensu odkrywać koła na nowo. Na podstawie wszystkich zgromadzonych informacji wykonałem projekt i zleciłem wykonanie kilku detali.

Obrazek

Obrazek

Niestety trafiłem później na problem z dostępem do maszyn, więc zdecydowałem się na oryginał…

Obrazek

Zatem…
" #nofakeshifter " :)

Nie miałem jeszcze czasu na dokładną weryfikację, ale wygląda na to, że spokojnie można ten projekt wykończyć, co na pewno kiedyś zrobię (szczególnie gdyby ktoś z Was był zainteresowany).

Obrazek

Autor:  maj0nez [ 29 lip 2019, 11:00 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Odbudowa trochę potrwa ale dbałość o detale jest piękna.

Autor:  .wide [ 07 sie 2019, 10:15 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

maj0nez pisze:
Odbudowa trochę potrwa ale dbałość o detale jest piękna.

Dzięki, rzeczywiście detale są będą dla mnie bardzo ważne w tym projekcie.

Zatem w nawiązaniu do powyższego, teraz najmniej "racingowa" część projektu.
Do Golfa dostałem bodajże 5 kluczyków i każdy był do czegoś innego. Potrzebowałem więc zestawu pod jeden klucz i nawet udało mi się dostać nowy, który podobno trochę już przeleżał.

Obrazek

Podczas poszukiwań trafiłem natomiast na mk1 z klamkami z Porsche 944 turbo.
Lubię detale, a te klamki są już dość rzadkie, dlatego postanowiłem mieć taki komplet u siebie.
Do tego pierdółki z serwisu i regeneracja, która nie będzie taka prosta.

Obrazek

Nie wiem natomiast czy ostatecznie trafią do samochodu, a to dlatego, że należę do osób, które przekonały się już, że walka o każdy gram ma znaczenie, więc w tym projekcie także będę zwracał na to uwagę.

Dla tych części, bilans jest zdecydowanie niekorzystny. ;)

Obrazek

Obrazek

Autor:  stanley95 [ 23 wrz 2019, 21:55 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Witam gdzie załatwiłeś tego shifter’a jaka cena pozdrawiam

Autor:  .wide [ 07 paź 2019, 13:56 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

stanley95 pisze:
Witam gdzie załatwiłeś tego shifter’a jaka cena pozdrawiam

Bezpośrednio u producenta: www.cae-racing.de

Autor:  .wide [ 06 gru 2019, 12:18 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Z "zamkniętych" tematów. Jedna z oryginalnych lamp niestety okazała się uszkodzona. Ułamany był zatrzask pokrywki, a że oryginalne lampy POST są dość rzadkie, nie chciałem z nich rezygnować. Jak się okazuje dużo łatwiej dostać prawą (aniżeli lewą, której potrzebowałem), więc rozważałem rozklejenie i przeszczep szkła do „zwykłej”. Przekopałem jednak Internet i znalazłem nowe marki Aric.

Obrazek

Przy okazji zamówienia spojlera i zderzaków, wymyśliłem carbonowe pokrywki lamp. Ich wykonanie trwało trochę, ze względu na to, że producent nie miał ich w ofercie i trzeba było wysłać oryginały do zdjęcia form.
Tak, jak uprzednio w całości z carbonu, wykonane w technologii prepreg.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Skoro już wszystko ważę...:

Seria:

Obrazek

Carbon:

Obrazek

Jeśli zaś chodzi o sam samochód - bardzo powoli dekompletuję. Chyba jest całkiem nieźle, szczególnie, że mimo tego jak to wygląda, niemal wszystko rozkręca się bez oporu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oczywiście nie wszędzie jest kolorowo, ale przynajmniej nikt, niczego nie łatał, a wszystkie reperaturki są szeroko dostępne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Myślę jednak, że nie wszystko będę łatał i tak na przykład prawdopodobnie fartuchy przednie wytnę, a cały front będzie demontowalny.

Raczej typowy zabieg - usunięcie podstawy akumulatora + części przegrody - redukcja masy o 2493g ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Żeby było chociaż trochę racingowo, trwają prace w temacie redukcji masy alternatora i jego osprzętu. Szerzej wkrótce.

Obrazek

Autor:  .wide [ 28 maja 2020, 22:16 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Jakiś czas temu zdobyłem dokumentację, która (miałem nadzieję) pozwoli wykonać projekt zawieszenia bez ruszania się z domu. Udało się powiedzmy połowicznie, tzn. wstępnie zaprojektować regulowane wahacze. Nie wszystko jednak da się dzięki niej wyznaczyć dlatego korzystając z pozostałych danych zbudowałem wózek transportowy, który będzie później zaadaptowany do dokładnych pomiarów zawieszenia. Pomiarami i nadaniem modelom ostatecznej geometrii zajmie się już mój przyjaciel w mam nadzieję niedalekiej przyszłości. Wtedy też napiszę o tym coś więcej.

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Stopy wózka mają przewidziane otwory pod kotwy (kółka zostaną zdemontowane), którymi precyzyjnie wypoziomujemy karoserię, ale już teraz jest obiecująco.

Obrazek

Rozebrałem też karoserię do przysłowiowej ostatniej śrubki i odwierciłem kolejne kilka gram z komory silnika.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przekreśliłem też chyba na dobre możliwość pozostawienia ulicznego charakteru samochodu.
Zdecydowałem się na zbiornik i armaturę ATL. Postawiłem sobie także za cel zaprojektowanie wewnętrznego surge tanka. Zmieszczenie wszystkich komponentów nie było łatwe, ale wygląda na to, że się udało. Wewnątrz znajdą się pompy DeatschWerks podpięte na tytanowym hermetyku Deutsch'a.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Poznałem też kogoś, kto naprawdę lubi swoją pracę, czego efektem są poprawione detale. Odchudzone i monolityczne (pierwotnie flansze Wigginsa miały być spawane). Niby nic, a znów parę gram do przodu.

Obrazek

Autor:  maj0nez [ 15 cze 2020, 12:34 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Piękny projekt, dalej kibicuje.

Autor:  .wide [ 28 gru 2021, 09:34 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Cześć,

Były ktoś uprzejmy zmierzyć wskazaną wartość X dla Golfa z fabrycznym zawieszeniem?
Od możliwie równej podłogi do osi śruby wahacza. Istotna jest też informacja o rozmiarze kół dla zmierzonej wartości.

Obrazek

Autor:  Amez [ 03 sty 2022, 19:05 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Nie pomogę z wymiarami ale ciekawy temat z punktu tego ze sam projektujesz pewne elementy. Będę śledził i trzymał kciuki.
A takie pytanko poboczne jak znalazłeś bazę ? Sam od jakiegoś czasu szukam czegoś fajnego o słyszałem o chorwackich sztukach.
Gdybys mógł dać znać jak to wyglądało byłbym wdzięczny.

Autor:  .wide [ 11 sty 2022, 09:51 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Cześć, chyba nie jestem w stanie zbyt wiele powiedzieć. Nie mam porządnego punktu odniesienia i doświadczenia. O ile pamiętam, znalazłem go na http://www.njuskalo.hr
Naszą część Europy odpuściłem ze względu na budżet. Już ze zdjęć było widać, że za 800-1000 euro można było dostać wraki bez kielichów i podłużnic, a przecież na zdjęciach zazwyczaj wszystko wygląda lepiej. To był drugi egzemplarz Golfa, jaki fizycznie oglądałem. Pierwszy (także w Chorwacji) był dużo gorszy i mówił wiele o panującej tam kulturze technicznej - przypominał nasze ulepy z lat 80, które naprawiało się tym, co było pod ręką. Tutaj miałem trochę szczęścia – właściciel potrafił dogadać się po angielsku i wysłał sporo zdjęć. Generalnie myślę, że klimat im sprzyjał, gospodarka mniej. Szyby nie miały rys – pewnie wycieraczki nie miały ciężkiego życia. :)

Autor:  .wide [ 12 maja 2022, 22:05 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Nie spodziewałem się, że ta nowela będzie aż tak długa, ale wygląda na to, że będzie trzeba dorzucić parę lat. Projekt wyhamował jeszcze bardziej za sprawą budowy domu, "udziału w" i pomocy przy innych projektach oraz paru innych spraw, ale suma summarum udało się rozgrzebać parę tematów i chyba niczego nie skończyć.

Dzięki wielu Przyjaciołom tego projektu zbliżam się już chyba do końca zakupowej listy podzespołów silnika.
Jeśli chodzi o zawory, zdecydowałem się na sprawdzony zestaw Techtonics. Wałki CatCams mimo, iż wolałbym Schrick, ale niestety cena całego zestawu jest dużo wyższa. Podoba mi się natomiast CatCams'owy system regulacji wałka, stąd ich koło/a.
Pierwotnym założeniem budowy silnika był możliwie największy rozwiert, więc planowałem użyć pasujących całkiem dobrze tłoków z BMW M52B28 (84,00mm). Okazało się, że znacznie prościej będzie z wykorzystaniem nieco mniejszych Wiseco przeznaczonych do silnika 9A. Seryjne korbowody podobno nie przysparzają problemów nawet przy wysokich obrotach, ale nie chcę się zastanawiać co w setupie jest najsłabszym ogniwem, więc wybrałem kute. Jeśli niczego nie przeoczyłem, najlżejsze na rynku (ale niestety zdecydowanie najdroższe) są FELD Motorsport. Deklarowana waga producenta ze śrubami ARP to 597g. Dwa lata to za mało, by sprawdzić, ale może jeszcze się uda. Tłoki z 9A mają inną średnicę sworznia, więc wysłałem je do FELD by na etapie produkcji dopasowali odpowiednie tulejki korbowodowe.
Jak mówi jeden z moich przyjaciół "Motorsport składa się na nominale" i taki też nowy wał z diesla udało się znaleźć. Dużym sukcesem jest też nowe koło na wał - praktycznie już niedostępne. Zależało mi na nim, ponieważ z tego, co wyczytałem często ścina klin i dlatego zostanie dodatkowo zabezpieczone kołkami i większą śrubą ARP z 1.8T.
Nigdy szczególnie mocno nie przyglądałem się kołom pasowym - ich konstrukcji, nieznanych mi funkcji, a także zaletom/wadom seryjnych, czy lekkich, ale trafiłem na produkt Fluidampr i postanowiłem zaufać. Podobno takiej konstrukcji koła stosowane są fabrycznie w Audi TTRS i Lamborghini Gallardo. ;)

Podsumowując:
    Głowica:
    • kompletny zestaw zaworów Techtonics (z najważniejszych):
      • zawory ssące większe o 2mm (34mm, cieńszy trzonek 5,5mm),
      • zawory wydechowe większe o 1,5mm (28,5mm, trzonek 7mm przewężany do 6,4mm),
      • gniazda zaworów wydechowych wykonane z Inconel'u,
      • tytanowe talerzyki
    • wałki CatCams 279'/279'
    • nowe szpilki mostków wałka rozrządu OE
    • nakrętki szpilek mostków wałka rozrządu ARP
    • regulowane koła rozrządu CatCams
    • śruba koła wałka rozrządu ARP
    • podkładka śruby koła wałka rozrządu ARP
    • mechaniczne popychacze CatCams
    • szpilki głowicy ARP
    • uszczelka głowicy Athena
    • szpilki, nakrętki kolektora ssącego ARP
    • szpilki, nakrętki kolektora wydechowego ARP
    • nakrętki szpilek pokrywy zaworów ARP
    • elektryczne ITB z Yamahy R1
    Blok:
    • tłoki Wiseco 83,5mm
    • korbowody I-beam FELD Motorsport
    • śruby korbowodów ARP
    • nowy wał z diesla
    • nowe dolne koło rozrządu
    • śruba dolnego koła rozrządu ARP
    • koło pasowe Fluidampr
    • szpilki główne silnika ARP
    • śruba koła wałka balansującego ARP
    • podkładka śruby koła wałka balansującego ARP
    • koło pasowe pompy wody iABED Industries
    • śruby koła zamachowego ARP
    • Miska oleju Schrick

  • wszelkie niezbędne, niedostępne rozmiarowo w ARP podkładki, nowe OE
  • pasek napędu rozrządu Gates Racing
  • nowy osprzęt, uszczelniacze, uszczelki, broki etc. etc.

Całkowicie rezygnuję z deski rozdzielczej, nagrzewnicy itp., więc pomyślałem, że ogrzewana przednia szyba będzie dobrym pomysłem. Mam nadzieję kiedyś rozpakować.

Obrazek

Obrazek

Ponad to planuję zastosować bezpieczną kolumnę Woodward Steering, a to oznacza usunięcie manetek kierunkowskazów itp.. Żeby nie przenosić wszystkiego na klawiaturę powstał projekt podstawki pod kierownicę, który mam nadzieję, niedługo zostanie odhaczony jako zakończony. Brak zdjęć, ale w brew pozorom jest najbliżej końca.
Fabryczne manetki ważą 192g, więc bilansem masy będzie trochę do tyłu, ale może nadrobię kolumną.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zrobiłem kiedyś pedalboxa na wzór Tiltona serii 900. Myślę, że pod fajniejszy czujnik położenia pedału, a przede wszystkim lżejszy. Kompletny pedalbox ważył 2474g vs 2300g Tiltona bez pomp (~183g każda) i czujnika. Obecny będzie jeszcze lżejszy.
Z grubsza będzie wyglądał jak poprzedni poniżej. Pedały i jakieś inne drobne detale już są.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Udało się wykonać prototyp pokrywy do ATL. Pasuje, ale zapomniano o rowkach pod napisy, więc przy okazji wprowadziłem drobne zmiany i czekam na v2.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zaznajomiłem się z małą frezarką CNC i postanowiłem zaadaptować Boschowskie cewki P65 by 24race, a później wymyśliłem radiatory do odprowadzania ciepła z głowicy. Chcę to zrobić możliwie najbardziej precyzyjnie, ale geometria pokrywy tego nie ułatwia, a sama ich powtarzalność wykonania zostawia sporo do życzenia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zacząłem myśleć o blacharce i miałem nadzieję, że będzie łatwo ze względu na dostępność reperaturek. Podłogi z Klokkerholma, które otrzymałem nadawały się tylko do tego by zwinąć je w rulon i oddać na złom. Z tego co ustaliłem później, wyglądają już tak wszystkie.
Idąc tropem przeszczepów podłóg z cabrio, w VW Classic Parts znalazłem nowe oryginalne podłogi do mk1 cabrio/Scirocco mk2. Numer OE się nie zgadzał, a potwierdzenia, że będą pasować nie znalazłem. Wyglądały identycznie, więc zaryzykowałem i są. W cenie trzech zestawów Klokkerholma, ale było warto.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tylny zestaw piast z Polo GTI zaadaptowałem do swoich potrzeb. Fabryczne czujniki prędkości kół (112g) zostaną zastąpione mniejszymi – 38g.
Do zacisków Wilwood (1238g vs mk4 2100-2375g (różne dane, a tych które miałem niestety nie zważyłem)) zaprojektowałem i wykonałem adaptery (163g vs 775g mk4). W adaptery są celowo wkręcone sprężynki helicoil celem wzmocnienia połączenia.
Czopy piast zostały przystosowane do nowych adapterów, a fabryczny pierścień ABS zastąpiony fabrycznym z przednich piast z mk2/mk3.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ruszyło coś w temacie zawieszenia. Inaczej, niż planowaliśmy, ale zrobiliśmy pomiary. Wykonałem camber plate, bo tu nie powinno się nic zmienić. Przy okazji nowe pokrywy sprężyn, które pozwoliły przesunąć 15mm sprężynę w górę w stosunku do amortyzatora.
Zdecydowałem zaadaptować zwrotnice z mk2/mk3. Fabryczne to pięta achillesowa mk1 i ściganie kończy się urwanymi kołami. Modyfikacja na CNC zakończona sukcesem.
Przednie koła także będą miały zamontowane małe i lekkie czujniki, więc zwrotnice wymagają jeszcze delikatnej kosmetyki w postaci usunięcia fabrycznego mocowania czujnika ABS i ponownego pomalowania. Ale to dopiero po wspawaniu sworzni poprawiających roll center.
W zwrotnicach będą użyte śruby ARP, ot taki mój nowy wymysł.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wszystkie powyższe detale trochę się zmieniły, ale o tym w następnym poście. Muszę zrobić zdjęcia.

Przy okazji myślę najsłabszy punkt tego projektu – amortyzatory. Nie było chętnych przy próbach sprzedaży, więc lekko je zmodyfikowałem. Kontynuuję podpatrzoną kiedyś koncepcję kolorowania stref pojazdu, więc poanodowałem elementy na nowo.
Generalnie przewody hamulcowe, etykiety wtyczek, detale zawieszenia będą miały swój charakterystyczny dla każdego koła kolor. Chodzi o to by nie tracić czasu na identyfikację z której części pojazdu pochodzi część podczas nerwowej naprawy w trakcie walki na torze… której ten pojazd zapewne nigdy nie doświadczy :lol:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji, od ponad pół roku oszukuję wartości X z poniższego zdjęcia. Chyba zbyt mało Golfów jest do dziś w rękach kierowców, bo nie ma komu zmierzyć.

Obrazek

Rozgrzebałem jeszcze temat miski oleju i pokrywy rozrządu, ale może wystarczy i o tym później.

Autor:  .wide [ 01 lis 2022, 16:03 ]
Tytuł:  Re: VW Golf mk1 Berg Cup

Bardzo cieszy moje oczy, więc się podzielę. Wyprodukowałem kilka pod kątem sprzedaży, więc zainteresowanych zapraszam.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/