forum.vwmk1-garage.pl https://vwmk1-garage.pl/forum/ |
|
Mk1 cabrio 1.8T https://vwmk1-garage.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=3996 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | DaDo95 [ 12 sty 2017, 18:50 ] |
Tytuł: | Mk1 cabrio 1.8T |
Cześć, forum już przeglądam od jakiegoś czasu (chyba nawet zanim kupiłem swoje mk1). Zacznijmy od początku, pierwsze auto jakie miałem to golf mk2 i tam fantazja poniosła Ale szybko zauważyłem że to nie jest to czego chce, więc zacząłem szukać najpierw jakiejś wersji gti nie koniecznie mk1. Pewnego dnia na aukcji mój wzrok przykuł golf mk1 w wersji cabrio (nigdy wcześniej nawet takich nie widziałem) i od razu pomyślałem "takiego bym chciał...) Tata kiedy zauważył że taka "zabawka" wpadła mi w oko też się zainteresował i już razem zaczęliśmy poszukiwania sztuki dla mnie Po kilku miesiącach coś się trafiło, tata pojechał zobaczyć, ja musiałem iść wtedy do pracy, zadzwonił że nie jest najlepiej widać rdzę, ogólnie jest "do roboty". Szybka decyzja, negocjacja i wraca z golfem do domu (pewnie się domyślacie jak mi się w pracy dłużyło...) Do mnie trafił na kilka dni przed listopadem 2014 i miał mi służyć jako auto na dojazdy na uczelnię, był to (w dowodzie 1.6) jak się później okazało 1.8 i najprawdopodobniej DX... z gazem. Wszystko wskazywało na wersję quartett. Porobiliśmy zaprawki, połataliśmy widoczne dziurki i tak przejeździł zimę na pół rozebranym pakiecie karmana (codziennie 100km) Cały czas coś tam sobie na autko odkładałem i postanowiliśmy że wiosną go rozbierzemy pospawamy i polakierujemy! Tak też się stało, w marcu zaczęliśmy rozbiórkę. Razem z tatą i kuzynem zaczęliśmy spędzać cały wolny czas w garażu Jako cel obraliśmy sobie wyjazd na zlot do Nysy. Poszło sprawnie w tydzień auto było już rozebrane, okazało się że rdzy nie ma aż tak dużo, podłoga idealna, pas tylny był już wstawiony nowy, przedni też zrobiony, nam zostało zrobić reperaturki nadkoli tylnych i wlew paliwa, plus dziurki na tylnej klapie i drzwiach. Ciężko to szło zwłaszcza przy braku ogrzewanego garażu... w międzyczasie szukałem różnych fantów do cabrio, tak kupiłem m.in fotele oryginalne skórzane (jechałem po nie 600km w jedną stronę) mimo że nie były idealne, to były pierwsze które pojawiły się na sprzedaż po półrocznym przeglądaniu aukcji. Jak tylko śniegi stopniały zrobiłem konserwację podwozia i ruszyliśmy mocno z przygotowaniami do lakierowania. Udało się też zmienić zawieszenie na gwintowane. Czas uciekał, a auto dalej nie przypominało auta Wreszcie pogoda pozwoliła i mogliśmy zacząć działania! najpierw podkład, później lakier, wszystko sami własnoręcznie. I może ktoś powie że lakier nie jest idealny, ale tyle co serca tam zostawiliśmy, to dla nas jest ideał Zachwyt szybko minął jak zorientowaliśmy się że do zlotu został tydzień, a my dalej "w polu". Nikt nie wierzył że uda się zdążyć Ostatnie dni to praktycznie mieszkałem w garażu z tatą i dzień a w zasadzie noc przed wyjazdem (3 w nocy) udało się skończyć! dzień przed wyjazdem noc przed wyjazdem Od rana wielkie podekscytowanie i pierwsza przejażdżka od kilku miesięcy i to w dodatku świeżutkim cabrio! Moje wrażenia są nie do opisania... Pogoda była idealna, a nawet zbyt gorąco od rana +30 A tu już na miejscu, tam zaczęło mnie gryźć, jak zobaczyłem pierwszy raz wszystkie te wypieszczone fury, że chciałbym mieć więcej mocy u siebie... Później dorzucę co działo się dalej, a działo się sporo, jak można się zorientować po temacie Miłego czytania |
Autor: | SC II [ 12 sty 2017, 20:36 ] |
Tytuł: | Re: Mk1 cabrio 1.8T |
Witaj. Czekamy zatem Pozdrawiam Tomek. |
Autor: | Pleban [ 17 sty 2017, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Mk1 cabrio 1.8T |
wrzucaj jak najszybciej bo ciekawi mnie jak wyszło.czy jakiś clean polerka itp.... |
Autor: | trzeci5 [ 19 sty 2017, 11:35 ] |
Tytuł: | Re: Mk1 cabrio 1.8T |
Witam dobra robota,kolektor jeśli za wysoko był to można by go skrócić,czekam na dalszą porcję zdjęć,pozdro |
Autor: | JohnTitor [ 20 sty 2017, 20:31 ] |
Tytuł: | Re: Mk1 cabrio 1.8T |
Szkoda że akumulator został w komorze. Te półośki to custom??? |
Autor: | DaDo95 [ 20 sty 2017, 22:30 ] |
Tytuł: | Re: Mk1 cabrio 1.8T |
Skracać kolektor to już sztuka dla sztuki wg mnie A mi (zdaję sobie sprawę że nie wszystkim) mk1 na 17" bardzo się podoba. Aku został w komorze tylko po pierwszym wyjeździe z GTI Performance Półosie są ori z cabrio, tylko przeguby dobrane tak, żeby pasowały pod flansze 100 ze skrzyni |
Autor: | JohnTitor [ 21 sty 2017, 17:44 ] |
Tytuł: | Re: Mk1 cabrio 1.8T |
1.8T ma wysoki słupek. Ja kolektor mam ze 3 cm od maski a miskę od gleby 7. Muszę pomyśleć nad wyższym kołem bo nie daje się jechać. |
Autor: | DaDo95 [ 22 sty 2017, 18:23 ] |
Tytuł: | Re: Mk1 cabrio 1.8T |
To i tak całkiem dobrze Ci wyszło W koleinach cały czas "brzuchem" szoruje, a to jest niebezpieczne bo czasami całkiem traci sterowność. Ja jestem w trakcie szukania 17" właśnie, już coś pomału na oku jest |
Autor: | JohnTitor [ 22 sty 2017, 20:36 ] |
Tytuł: | Re: Mk1 cabrio 1.8T |
DaDo95 pisze: Ja jestem w trakcie szukania 17" właśnie, już coś pomału na oku jest To dobrze. Ja muszę jeszcze w tym roku zostać przy 15. |
Autor: | patryk1989 [ 23 sty 2017, 10:42 ] |
Tytuł: | Re: Mk1 cabrio 1.8T |
Jak dla mnei 17" w cabrio to Strzał w 10 , Wygląda to na prawdę spoko, Może przez to że dupa w cabrio jest dosc masywna i tak duże koło ładnie się komponuje |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |