Dzisiaj jest 04 maja 2024, 09:16


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Golf MK1 by krlb, kierunek GTI
Post: 05 cze 2016, 17:50 
Początkujący kierowca

Rejestracja: 03 mar 2015, 11:26
Posty: 37
Samochód: MK1 GL
Rok produkcji: 1981
Zaawansowanie prac: 25%
Witajcie

od dłuższego czasu zastanawiałem się nad pokazaniem tutaj swojego golfa. Opis jest żywcem skopiowany z innego forum, na którym wszystko jest opisywane od początku.

Przejdźmy do prezentacji :D

Kupno tego konkretnego egzemplarza wyszło na zupełnym spontanie, bo jechałem po malucha, a wróciłem właśnie czerwoną jedyną. Przy kupnie emocje wzięły górę i jak się potem okazało buda nadaje się tylko na żyletki. Ale nie ma tego złego... Po zdarciu z foteli paskudnego skaju wyłoniły się piękne czerwone pasy, deska i reszta plastików w środku też jest w całkiem przyzwoitym stanie, a zdrową budę z masą części (również z silnikiem 1.6D) znalazłem niecałe 2 km od mojego domu.

Tak wyglądał przeszło 1,5 roku temu, zaraz po zakupie.

Obrazek Obrazek

Od tego czasu zbierałem graty, a że nie mogłem się powstrzymać wszystko zakładałem tam gdzie powinno być :-D W międzyczasie trafiłem na Płonka, który okazał się niezwykłą skarbnicą ładnych części i wiedzy.
Plan na samochód jest prosty. Mając ładne wnętrze chcę cały samochód przestylizować na GTI z kołem i nieznaczną glebą. Ogólnie nie licząc ww. koła i gwintu całość ma łudząco przypominać GTI, do tego stopnia, że tylko najlepsi wyjadacze w temacie jedynek do tego dojdą.

Obrazek

Buda może nie wygląda okazale, ale najważniejsze, że jest dosyć zdrowa i wymaga tylko niewielkich poprawek blacharskich.

Obrazek Obrazek


Trochę konkretów:
:arrow: rok 1983
:arrow: wersja wyposażeniowa GL
:arrow: silnik: 1.5 składak (blok z diesla, głowica z benzyny) zasilany benzyną, o dziwo bardzo ładnie jeździ
:arrow: wnętrze: wcześniej wspomniane czerwone pasy GTI
:arrow: koło: póki co BBS RA z golfa MK2
:arrow: zawieszenie: czerwony gwint TA

Plany:
:arrow: stylizacja GTI
:arrow: kolor: L31B Marsrot
:arrow: silnik: na razie zostaje ten co jest, docelowo 1.8 DX
:arrow: doprowadzić wszystko do jak najlepszego, oryginalnego stanu technicznego i wizualnego

Wątek zakładam dopiero teraz, bo na dniach blacharz będzie zaczynał przy nim prace i będzie o czym pisać ;-)

26-04-2016

Stało się :-) dzisiaj oficjalnie ruszyły prace przy rupieciu :mrgreen: W pierwszej kolejności konserwacja poszła out. Ogólnie nie mogę wyjść z podziwu, w jaki sposób Volkswagen konserwował swoje samochody w latach 80. Po ponad 30 latach, miejsca, w których konserwacja nie była uszkodzona są jak nowe.
Obrazek Obrazek Obrazek

Dzisiaj przyszły uszczelki bez klina, a od dłuższego czasu na piasek czekają zaciski Girling 54 z Audi 90 co by tego "potwora" zatrzymać :mrgreen:
Obrazek

04-05-2016

Te dwa pudełka mogą oznaczać tylko jedno. Początek końca prac blacharsko-lakierniczych :mrgreen:
Obrazek

Buda już jest po wstępnym piaskowaniu, teraz się spawa, pod koniec tygodnia jedzie jeszcze raz na piasek, a w przyszłym tygodniu wpadnie na nią zestaw z kartonów :-D

25-05-2016

Po krótkiej przerwie jedziemy dalej :-D

Wczoraj buda wróciła z piaskowania, a dzisiaj od rana trwała akcja usuwanie piasku z profili zamkniętych.

Po kilku godzinach walki z zalegającym i wysypującym się każdego możliwego miejsca piaskiem nadeszła ta długo wyczekiwana chwila.

Najpierw epoksyd na podłogę.
Obrazek

A potem masa natryskowa, która jest nakładana zamiast biteksu ze zdjęcia wyżej.
Obrazek

Jeszcze tego samego dnia na podłodze wylądował lakier poliuretanowy.
W końcu efekty pracy są zauważalne 8-)
Obrazek

Obecnie cała buda jest już zaepoksydowana, a jutro przewożę ją do lakiernika i zaczynamy wielkie tarcie szpachli :mrgreen:

31-05-2016

Jedziemy dalej, nie zatrzymujemy się.
Jak mówi klasyk: szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla :mrgreen:
Dzisiejszy dzień upłynął pod znakiem szpachlowania i tarcia i potrwa to jeszcze kilka dni. Staramy się nakładać jak najmniej, ale niestety nie da się tego uniknąć. Na podkład epoksydowy powędrowała szpachla z włóknem szklanym, a potem już zwykła.
Obrazek

W międzyczasie wszystko było sprawdzane pudrem kontrolnym.
Obrazek

01-06-2016

W przerwach kiedy szpachla sobie dosychała zostały poprawione fabryczne uszczelnienia wszystkich łączeń w komorze silnika i w kabinie.
Obrazek

05-06-2016

Praca wre.

Jeden bok gotowy
Obrazek

drugi prawie też.

Wnętrze zostało wyklejone matami.
Obrazek Obrazek

Dach został wzmocniony dwiema poprzeczkami ze starej karoserii i jednym płaskownikiem.
Obrazek

A na koniec zakup, który cieszy najbardziej. Najprawdziwszy marsrot 8-)
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Golf MK1 by krlb, kierunek GTI
Post: 05 cze 2016, 22:55 
VW wyjadacz forumowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2012, 18:39
Posty: 413
Lokalizacja: Straszęcin - Dębica
Samochód: Golf Mk1 5d GLS
Rok produkcji: 1981
Zaawansowanie prac: 25%
Witaj i tutaj ;)

_________________
Škoda Fabia I vRS - https://www.facebook.com/skodafabiavrsbymajeczka/
Volkswagen Jetta A2 CL - daily
Volkswagen Golf mk1 GLS (automat) - sprzedany
Fotografia - https://www.facebook.com/mateuszmajkafotografia/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Golf MK1 by krlb, kierunek GTI
Post: 06 cze 2016, 20:02 
Początkujący kierowca

Rejestracja: 03 mar 2015, 11:26
Posty: 37
Samochód: MK1 GL
Rok produkcji: 1981
Zaawansowanie prac: 25%
Hah, siedzę już tutaj od dłuższego czasu, ale dopiero teraz się ujawniłem :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net