Dzisiaj jest 29 kwie 2024, 09:25


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: tani swap
Post: 24 lis 2017, 12:40 
Początkujący kierowca

Rejestracja: 15 sty 2017, 14:08
Posty: 46
Lokalizacja: Krosno
Samochód: Golf mk1 1.6d
Rok produkcji: 1980
Zaawansowanie prac: 99%
siemanko , jako że projekt projekt przeszedł moje oczekiwania względem kasiorki , i sprzedając go teraz w normalnej wartości rynkowej byłbym z 4k w plecy, to myśle nad zrobieniem czegoś na dłużej i czymś dzięki czemu zacznie mnie w końcu cieszyć, chodzi mi o swapa, jaki silnik polecacie żeby było w miare tanio i łatwo go wykonać bez wielkiej inwazji w komorze , moc - celuje w ponad 140KM , auto będzie bardziej do lansu niż na tor , więc rozkład masy i wyważenie nie ma tu wielkiego znaczenia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: tani swap
Post: 24 lis 2017, 14:12 
Początkujący kierowca

Rejestracja: 15 paź 2017, 15:51
Posty: 40
Lokalizacja: Gorlice
Samochód: Golf mk1
Rok produkcji: 1978
Zaawansowanie prac: 25%
piszesz że masz dieselka więc p&p byłby 1.6 td sb ale musiałbys go dobrze podrasować, choc w mk1 dałby rade. z benzyn to abf, 9a


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: tani swap
Post: 24 lis 2017, 14:19 
Początkujący kierowca

Rejestracja: 15 sty 2017, 14:08
Posty: 46
Lokalizacja: Krosno
Samochód: Golf mk1 1.6d
Rok produkcji: 1980
Zaawansowanie prac: 99%
zaciekawiłeś mnie tym abfem dzięki :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: tani swap
Post: 24 lis 2017, 15:47 
kierowca VW Golf

Rejestracja: 26 cze 2017, 21:08
Posty: 91
Samochód: typ 1 1303S+Golf mk1+Golf mk1 cabrio
Rok produkcji: 75
silniki 16v są bardzo głośne i trudne do wyciszenia jeśli chcesz sie pchać w 150 HP to 1.8T


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: tani swap
Post: 24 lis 2017, 16:16 
Początkujący kierowca

Rejestracja: 15 paź 2017, 15:51
Posty: 40
Lokalizacja: Gorlice
Samochód: Golf mk1
Rok produkcji: 1978
Zaawansowanie prac: 25%
haha to ciekawe co mają powiedzieć użytkownicy TDI :P


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: tani swap
Post: 24 lis 2017, 18:55 
Początkujący kierowca

Rejestracja: 15 sty 2017, 14:08
Posty: 46
Lokalizacja: Krosno
Samochód: Golf mk1 1.6d
Rok produkcji: 1980
Zaawansowanie prac: 99%
1.8t będzie zbliżone do łap orginalnego 1.6d?nie jestem tylko pewnien czy sprzęgło było na linke


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: tani swap
Post: 24 lis 2017, 22:31 
kierowca VW Golf

Rejestracja: 26 cze 2017, 21:08
Posty: 91
Samochód: typ 1 1303S+Golf mk1+Golf mk1 cabrio
Rok produkcji: 75
1.8 wchodzi na boczne łapy, przedniej nie potrzebna (u mnie silnik ją szybciutko wyrwał ;) ), po dorobieniu mocowanie od dołu na połączeniu ściany grodziowej i podłogi (koło tunelu) wszystko jest idealnie. U siebie mam skrzynie ze sprzęgłem hydraulicznym i elektroniczną przepustnicą ale są silniki z przepustnicą na linkę i ze skrzynią ze sprzęgłem też na linkę


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: tani swap
Post: 30 lis 2017, 16:01 
kierowca VW Golf

Rejestracja: 31 lip 2014, 22:41
Posty: 73
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: mk1
Rok produkcji: 1981
Zaawansowanie prac: 1%
Z tego co pamiętam to 1.8T o oznaczeniu AGU ma mechaniczne sprzęgło. Na pewno będziesz musiał zmienić łapę przy rozrządzie i łapę przy skrzyni biegów(profilaktycznie spójrz na sprzęgło i wymień łożysko skrzyni biegów, koszt nie jest duży, a zaoszczędzi Tobie dodatkowych prac). Łapa przy komorze silnika wydaje mi się powinna podpasować P&P. Do tego będziesz musiał przerobić wydech w komorze tak aby nie wadził Ci o cięgna zmiany biegów.

Zawsze będzie tak, że coś będziesz musiał wymienić. Nigdy nie będzie P&P bez dodatkowych kosztów, bo kiedy masz silnik na wierzchu to wiesz doskonale, że warto wykonać dodatkowe naprawy :)

Generalnie jak ja to liczyłem to 3000 na silnik i resztę podzespołów i 2000 w zapasie. Dlatego póki co nie swapuje swojego golfa tylko zostaję przy 1.6d.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: tani swap
Post: 08 gru 2017, 19:42 
kierowca VW Golf
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2015, 11:08
Posty: 91
Lokalizacja: Zamość
Samochód: VW GOLF MK1
Rok produkcji: 1981
Zaawansowanie prac: 25%
Ja opiszę jak wygląda swap na 1.8T. Takie AGU 150KM ma szeroki kanał w głowicy, sondę wąsko pasmową(tylko jedną), przepustnicę na linkę, nie ma map sensora. Mam ten silnik 2 Lata. Potrafi zaskoczyć pozytywnie i negatywnie. Pozytywnie kiedy w trasie z prędkościami 120-140 spali tylko 6.6L/100km, negatywnie kiedy czasem zapali za drugim razem. Najdroższą naprawą jest remont głowicy, mamy tu 20 zaworów, łancuszek i napinacz. Co do swapa w MK1 komora silnika jest duża chyba największa z wszystkich małych Vagów z silnikiem poprzecznym. Swobodnie mozna do wszystkiego dojść i nawet skrzynię samemu wyciagnąc bez wyjmowania z silnikiem. Blok 1.8T jest wysoki zapomnijcie o srogie glebnie. Ja już dojechałem dwie miski olejowe. Piętnasto calowa felga z naciagiem i glebą to złe połączenie.
Cały napęd wisi na trzech łapach. Od rozrządu trzeba wyspawać łapę bądź kupić gotowy komplet. Warto by od razu zamontować poduszki z poulieretanu. Łapa górna skrzyni również custom bądź gotowiec z allegro. Dolna łapa skrzyni można przerobić tą oryginalną z mk1. Przedniej czołowej łapy tej montowanej pod chłodnicą u mnie w aucie nie ma, według mnie jest zbyteczna.
Sprzęgło tutaj można zostać przy seryjnym dwumasie(tak 1.8T miało seyjnie montowany dwumas) bądź wsadzić jednomas G60/VR6 wraz z zestawem sprzegła dedykowanym do tych kół jednomasowych. Taki jednomas można wyrwać na szrocie za 50zł. Trzeba jedynie zapytać się o koło zamachowe z 1.9TDI 1Z które w rzeczywistości jest tym samym kołem co G60/VR6. Jak zapytacie się o jednomas go G60 to wam koleś sprzeda tą część za 200zł. Taka to mentalność szrociarzy.
Skrzynie tutaj mamy duże pole do popisu. Ja miałem skrzynię z benzyniaka która ze względu na krótkie przełożenie powodowała spore zużycie paliwa. Teraz mam skrzynię z TDI i prędkość wzrosła o ponad 20km na każdym biegu. Piszę tu o skrzyniach piecio biegowych, na temat szóstek nie mam wiedzy. Są to typowe skrzynie z aut na wspólnej płycie podłogowej golfa Mk4. Te skrzynie maja sprzęgło sterowane hydraulicznie i czujnik wstecznego w bloku przy wybieraku biegów. Lewarek również musi być taki współpracujący z daną skrzynią. Można również zamontować skrzynie ze starszych aut typu golf mk3, pasek b3/b4. Tu też podejdzie jednomas G60.]
Półośki ja mam customy wykonane na zamówienie. Przeguby wewnętrzne typowe do skrzyni zewnetrzne trzeba zastosować takie z golfa mk3 1.9 TDI średnica kosza 90mm (ori mk1 78mm).
Wydech tu oczywiści downpipe. AGU na turbo K03 wyjście do wydechu 2,75cala. Montując wiekszą siostrę K03S(180km) wydech i reszta rur pozostaje ta sama oprócz tipa(rura którą turbo zasysa powietrza z filtra) Miejsca na downpipe jest mało dosłownie po 3-4cm z każdej strony od maglownicy i przegubu wewnętrznego półosi lewej. DP należało by owinąć bandażem.

Tak czy inaczej jak ktoś pisze że zrobił swapa na 1.8T za 2,5-3 tyś zł to niech się porządnie puknie młotkiem w głowę. Z cleanem komory i dopieszczeniem silnika wyszło mi grubo ponad 4tys zł. Bo co to za swap jak się nawet sprzęgła, oleju skrzyni czy rozrządu nie wymieni na nowe.

_________________
CultStyleZamosc


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: tani swap
Post: 08 gru 2017, 22:49 
Początkujący kierowca

Rejestracja: 19 sty 2015, 16:08
Posty: 45
Samochód: mk1 cabrio
Rok produkcji: 1990
Zaawansowanie prac: 51%
Taki koszt to chyba tylko za samo wrzucenie, dosłownie wrzucenie do komory tego 1.8T. U mnie wyszło (nie wliczając kosztów samego silnika) ponad 10tyś... Z tym że robiłem z myślą o tym że ma mi służyć, a nie za rok czy dwa wyzionąć ducha. W tej kwocie też jest zawarta robota, bo nie robiłem sam, ale same faktury na części i odnawianie/malowanie to lekko 8tyś będzie.
Ogólnie u mnie wyglądało tak:
nowy wydech, nowe przewody paliwowe, nowe przewody hamulcowe, nowa chłodnica, wcałe uszczelnienie silnika, cewki, świece itp, oleje, ośki oryginalne z dobranymi przegubami nowymi wewnętrznymi, dobrane linki pod biegi, cała nowa instalacja elektryczna, akumulator do bagażnika, centralny IC, zbudowanie dolotu, dorobienie łap, wskaźniki turbo, malowanie piecowe elementów, wyrzucanie imo i innych zbędnych rzeczy i masa, masa innych drobnostek wymienionych na nowe żeby to miało ręce i nogi.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net